| 1. Subregionál 2006 - OK1COM + OK1GHZ
Mandava - JN79GW - 480m ASL
OK1COM 2m - TRX: FT-847, PA: VLA-200 (200W), ANT: 2M18XXX
OK1GHZ 70cm - TRX: FT-897, PWR: 20W, ANT: 19 el. F9FT
| |
Ani jsem se nenadál a po zkouškovém období tu byl březen a s ním i první 24 hodinový VKV závod – 1. subregionál. S výběrem kóty nebyl vzhledem k tuhé zimě žádný problém. Prostě nebyla v dané situaci jiná volba. Mandava 480m JN79GW je moje otestované QTH na 1. subregionál. Letos to bylo vlastně po třetí co jsem odtud vysílal. Povzbuzen nečekanou loňskou výhrou, jsem si tuto chtěl zopakovat. Kdo by nechtěl?
Domluvili jsme se s Michalem OK1GHZ a předem naplánovali celou akci. Já pojedu 2m a Michal 70cm. Rozpočítali jsme maximální dodávaný příkon 900 W z elektrocentrály. Avšak až praxe ukázala, že ve špičkách je požadovaný příkon větší než je centrála schopna dodat, takže jsme si ji několikrát za závod „shodili“. Ale abych to vzal pěkně po pořádku: Přes zimu se nám do radioklubu podařilo získat nějaké to nové contestové vybavení v podobě dvou rotátorů Yaesu G-650C a M2 antén 2M18XXX (boom 11m) a 432-13WLA (boom 9,2m). 2m anténu jsem sestavoval jednoho krásného dne od 14 hodin do půlnoci, a to měla jen 18 prvků při představě, že budu muset u 70cm antény sestavit 38 (nebo tak nějak) prvků jsem si nechal zajít chutě. Bohužel jsem si poté na sestavení 70cm antény nenašel čas a Michal taky ne, takže byl nucen použít staro-novou 19el F9FT, která při své délce vypadala na 10,5m stožáru jako krcka. Zato „moje“ 11m anténa na 9,5m stožáru je již pořádně vidět.
Vše bylo naplánováno již několik týdnu předem. Když se rozhodnu, že pojedu na závod, tak vyrazím i kdyby trakaře padaly. Ovšem letos jsem byl vystrašen hrozivou předpověďí počasí. Především předpovídaný silný vítr 20m/s zapříčinil, že jsem na chvilinku uvažoval o tom, že se vzdám bez boje. To posílilo silné sněžení, které mě potkalo v pátek při rekognoskaci terénu a nákupu jídla. Nahlodaný jsem zůstal až do rána. Nakonec jsem neodolal a vyrazil i s tím, že když bude fukat, zabalím to a pojedu zpět.
Předpověď díky bohu nevyšla. Alespoň tedy ve středních Čechách. V sobotu bylo něco málo nad nulou, přesněji do 5stC, úplné bezvětří a 10cm nového sněhu.
Na kopec jsme dorazili po desáté hodině. Každý po vlastní ose. Já se svým WV Polo – náklaďákem, nově naloženým i na střeše, a Michala dovezl táta. Po pěti hodinách stožáry stály a zařízení fungovalo. Ještě abych upřesnil konfiguraci:
OK1COM – 2m – 200W – 2M18XXX – hamshack v autě
OK1GHZ – 70cm – 20W – F9FT – hamshack ve stanu (na vodárně)
Michal si tedy rozložil svoje nádobíčko na vodárně a zabydlel se ve stanu tamtéž.
Závod začal velmi slušně. Byl jsem mile překvapen jak se nová anténa výborně chová. Nádherně směruje a není problém dělat vzdálenější stanice. Byl jsem úplně zaskočen její směrovostí. Skoro jsem si myslel, že tam mám parabolu na 23cm. V konfiguraci s novým rotátorem je to úžasná „zbraň“. Při CQ se mi stanice ozývali skoro výhradně ze směru kam jsem měl anténu natočenou. Několikrát se mi stalo, že ihned po sobě jsem dělal stanice s totožným azimutem (+- 2 stupně!). Proti DL6WU nebo i proti dvojici DL6WU u které jsem někdy nepozoroval výrazné zlepšení proti konfiguraci 1xDL6WU, to byl velice výrazný skok kupředu. Další skvělá věc je kvalitní rotátor, žádné otáčení rukou, což by při takto velké a směrové anténě ani nešlo. To už jsem si vlastně ověřil v VHF Contestu z Klínovce. Z toho vyplývá jedna zásadní a né nepodstatná věc (hlavně v zimě) – a to totiž možnost topení v autě. Není nutné neustále otevírat okénko při otáčení antény. Při okolní teplotě -5 stC se mi podařilo v autě udržet 20 stC. Jak v autě topím jsem určitě už někdy popisoval.
V sobotu jsem směroval především na jihovýchod. Při směrování od západu k severu vznikal v přijímači takový bordel od silného signálu blízké OL3Z, že se jen s obtížemi daly dělat slabší stanice z tohoto směru. I přesto se nakonec v neděli otočilo maximum bodů i spojení tímto směrem. Přes noc to s novou anténou nebyla nuda. Dokonce jsem nešel ani spát. K ránu jsem však musel řešit problém s elektrocentrálou. Pomohlo vyměnit olej. Což je za normální situace běžná věc, ale zkuste si to dělat ve 5 hodin ráno při 5 stupňovém mrazu a chabého osvětlení. Ještě že si s sebou na kopec beru spoustu běžně zbytečných věcí. Za jistých neočekávaných situacích je to to co vám umožní dále pokračovat v závodě. V neděli se jihozápad uzavřel, tak nezbylo nic jiného než tlačit to proti rušení do Německa. Neděle uběhla celkem rychle. Před koncem závodu se mi podařilo překročit hranici 100.000 bodů a 400 QSO. Což je můj rekord pro 1. subregionál.
Během závodu jsme měli na kopci několik návštěv jak z řad radioamatérů, tak náhodných kolem jdoucích/jedoucích. Můj anténní systém stál hned vedle hlavní silnice a vzbuzoval velikou pozornost. Při jízdě od Prahy nebyl stožár až do poslední chvíle vidět. Skoro každý druhý řidič se otočil a koukal co to tam stojí za monstrum. Někteří dokonce přibržďovali. Jeden dokonce úplně zastavil a šel se se mnou vykecávat. Ještě, že se nestala žádná havárie. To abych si příště vzal značku „Pozor za kopcem vysílá radioamatér!“.
Děkuji především Michalovi OK1GHZ za pěkně strávený závod a budu se těsit na další společné akce. :-) S ostatními se těsím naslyšenou.
|
|
|
|
naložené auto stihlo přes noc zasněžit | sožár stojí, už chybí jen anténa | zde bude Michal 24 hodin bydlet | příprava stožáru
|
|
|
|
|
stožár je připraven | noční hamshack 2m | noční anténa 2m | noční 2m hamshack z venku
|
|
|
|
|
Michalův stan - hamshack | kombinace blesku s dlouhou expozicí | noční 70cm anténa | pohled na oba stožáry od silnice
|
|
|
OK1COM - 2m stožár | OK1COM - 2m stožár | OK1GHZ - 70cm stožár | OK1GHZ - 70cm stožár
|
|
|
|
|
OK1COM - 2m RIG | OK1GHZ - 70cm RIG | tolik nevyužité tepelné energie | stožárky
|
 
|
| 73! de OK1COM
 
|
  | odjezd |   |  
| | | |
report, mapa, grafy
|
Znacka : OK1COM
Contest : 1. Subregional 2006
Datum : 2006/03/04
QTH : Mandava
WW Lokator : JN79GW
Nadm. vyska: 480 m
Pasmo : 144 MHz
Kategorie : single
LOG : Atalanta Locator ver. 12.20
Pocet QSO : 404
- Dvojita : 0
- Chyby : 1
------------
Platna QSO : 403
Soucet bodu: 104 461
ODX : IK1AZV v JN34QM na 809 km
Pocet DXCC : 14
DXCC :147xOK( 13347) 144xDL( 44848) 26xOM( 8118)
25xSP( 7571) 11xHG( 4726) 11xYU( 7745)
10xS5( 4044) 9xOE( 2210) 6x9A( 3063)
5xI ( 3099) 4xPA( 2572) 2xHB( 1117)
2xON( 1313) 1xF ( 688)
Pocet WWL : 64
WWL : 72xJO70 23xJN69 22xJO61 21xJN79 19xJO60 17xJO50
16xJN89 14xJO71 13xJN99 13xJN88 11xJO31 8xJO62
8xJN98 8xJN49 7xJO51 7xJN97 6xKN04 6xJO90
6xJO43 6xJN87 6xJN86 6xJN68 5xJO54 5xJN59
4xJO80 4xJO72 4xJO32 4xJN76 3xJO42 3xJO41
3xJO40 3xJN95 3xJN85 3xJN75 3xJN65 2xKN05
2xJO94 2xJO93 2xJO82 2xJO81 2xJO53 2xJO33
2xJO30 2xJO20 2xJN78 2xJN67 2xJN54 1xKN08
1xKN07 1xKN06 1xJO83 1xJO73 1xJO63 1xJO52
1xJN94 1xJN77 1xJN58 1xJN48 1xJN47 1xJN46
1xJN39 1xJN37 1xJN34 1xJN28
WWL map :
JO54 JO94 |
JO33 JO43 JO53 JO63 JO73 JO83 JO93 |
JO32 JO42 JO52 JO62 JO72 JO82 |
JO31 JO41 JO51 JO61 JO71 JO81 |
JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 |
----------------------------------------+-----
JN39 JN49 JN59 JN69 (QTH)JN89 JN99 |
JN28 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 | KN08
JN37 JN47 JN67 JN77 JN87 JN97 | KN07
JN46 JN76 JN86 | KN06
JN65 JN75 JN85 JN95 | KN05
JN34 JN54 JN94 | KN04
QSO v QRB
----------------
< 100 90x
100 - 199 96x
200 - 299 78x
300 - 399 42x
400 - 499 38x
500 - 599 36x
600 - 699 15x
700 - 799 7x
800 - 899 1x
900 - 999 0x
> 999 0x
----------------
ALL 395
Hodina QSO Body Pr. DX Znacka S SV V JV J JZ Z SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15 48 7693 160 614 HB9DPY/P 8 5 3 11 1 5 5 10
15-16 34 6657 195 654 YU7HI 5 3 3 5 - - 7 11
16-17 30 6847 228 726 YU1JB 2 2 10 9 1 1 2 3
17-18 21 7428 353 761 YU1GT 2 - 2 12 3 - - 2
18-19 19 3476 182 558 DK5LO 4 2 1 2 - 2 2 6
19-20 25 5673 226 623 PD4HDB 4 4 1 1 1 - 2 12
20-21 18 5725 318 734 YU1EV 1 1 3 5 5 1 - 2
21-22 22 7533 342 687 F4CQY - - 2 1 - 1 15 3
22-23 17 3550 208 584 DR5A 6 2 - 2 - - 4 3
23-24 11 2729 248 515 DK0TEU 3 - - - - - 1 7
00-01 16 4545 284 745 YU1IO 5 1 3 2 2 - - 3
01-02 15 3655 243 483 DQ4T 2 - 4 1 - 4 3 1
02-03 10 4568 456 658 PI9A - - - - - - 4 6
03-04 9 2244 249 478 DK0RE 1 - 1 - - 3 2 2
04-05 5 2786 557 660 PI4GN - - - - - - 4 1
05-06 6 2091 348 670 YZ7NOU - - 2 2 1 - 1 -
06-07 8 3624 453 808 IK1AZV - - - - - 6 - 2
07-08 9 2442 271 681 ON5RG/P - - 2 2 2 1 2 -
08-09 10 2497 249 565 DL8BDU - - - - 2 - 3 5
09-10 11 2467 224 410 SP2PIK - 3 - 1 1 1 2 3
10-11 13 3341 257 535 DR0R - 1 1 2 - 2 3 4
11-12 20 5055 252 554 DH5LAJ 4 9 1 - - 1 - 5
12-13 9 3313 368 622 DL1EJA 1 2 - 1 3 - 1 1
13-14 17 4326 254 559 DJ9MT 2 - 3 2 2 - 3 5
-------------------------------------------------------------------------
Celkem 403 104265 259 808 IK1AZV 50 35 42 61 24 28 66 97
TOP 10
--------------------------------
1. IK1AZV JN34QM 809 km
2. YU1GT KN04LP 761 km
3. YU1IO KN04IQ 746 km
4. YU7ACO KN05PC 738 km
5. YU1EV KN04CN 734 km
6. YT1WV KN04GS 730 km
7. YT7AT KN04HU 727 km
8. YU1JB KN04GT 727 km
9. F4CQY JN28QJ 688 km
10. ON5RG/P JO20MW 682 km
|
|
|
|
(c) OK1COM 2006
ok1com.goo.cz