| 2. Subregionální závod 2005 - OK1COM
louka u Radimovic - JN79HW - 500m ASL FT-847, VLA-200 (250W), 2x 13el.DL6WU
| |
Dva měsíce uplynuly a je tu opět další velký závod. Od prvního května též platí nové povolovací podmínky podle kterých jsou pouze 2 třídy, přičemž podle výkladu MIČR jsou všichni stávající koncesionáři zařazeni do třídy A. Tím mi bylo umožněno použít větší výkon než původních 100W. Pořídil jsem si tedy nový 40A zdroj pro napájení 250W PA a TRXu. Konfiguraci jsem otestoval z domova při několika MS spojení. Zvýšený výkon byl znát i na koaxiálních propojkách a konektorech, které se zahřívaly. Proto jsem urychleně přešel z konektorů PL na N a z propojek z RG58 na teflonové kabely a tam kde to nešlo, tak alespoň LX195.
Vše bylo připraveno, stačilo zabalit, a při tom na nic nezapomenout a vyrazit. Ovšem předpověď počasí byla opět mizerná. S nízkou teplotou a deštěm se vypořádat umím, ale se silným větrem je to horší, viz níže. Tentokrát jsem si nedělal žádné plány kolik QSO, bodů nebo na jaké místo bych chtěl dosáhnout. V pátek jsem jako vždy vyrazil na obhlídku mých oblíbených kót. Na Mandavě je to čím dál horší, všechno rozorané a všude bahno. Domluvil jsem se proto s vlastníkem jedné louky u Radimovic, který mi již loni přislíbil, že z jeho louky smím vysílat. Velmi příjemné místečko. Blížící černé mraky na takovém místě vždy nahánějí strach (alespoň mně).
V sobotu jsem vyrazil dostatečně brzo. Anténní stožár jsem postavil během necelých 4 hodin. Po celé dopoledne a do začátku závodu bylo příjemné polojasné počasí, mírný vítr a v celku teplo (dalo se pracovat bez bundy). Poslechem na majáků na FT-817 a měřením PSV jsem ověřil funkčnost anténního systému. Zbývalo už jen zadrátovat auto a nastartovat centrálu. Během několika minut jsem byl již QRV na paketu přes 70cm 9k6, kde jsem ověřil spojení na DX Cluster a ON4KST chat. Hodinu před začátkem závodu jsem zkoušel navázat ještě nějaká MS spojení pomocí WSJT. To se ovšem nepodařilo. Podle DX Clusteru jsem byl slyšet tropo S7 až v Holandsku.
S rozehřátým koncovým stupněm jsem se pustil v první hodině do volání výzvy. To přineslo příjemných 11 tisíc bodů za hodinu 65 QSO. Jak jen to šlo jsem se snažil být nad časem (víc QSO než minut). Od začátku závodu se čím dál více zatahovalo a až začalo pršet. Dešťové přeháňky mne provázely celý podvečer a večer. Postupně se též začal zvedat nepříjemný vítr. Zhoršení počasí mi dost zkazilo náladu, to mělo za následek menší úsilí a snahu dosáhnout dobrého výsledku. Zašlo to tak daleko, že chvílemi jsem již během sobotního večera myslel na konec závodu. To mě naštěstí během večera přešlo. Asi mě z toho dostal dostatek stanic z jihovýchodu a teplá večeře v podobě instanční polévky a těstovin s příchutí kuřete na paprice. Večer a v noci to na západ moc nechodilo. Anténa se v tom směru stejně nechtěla udržet. Ze západu také přicházelo občasné širokopásmové rušení od jedné nejmenované stanice. Směroval jsem tedy především po větru na východ. Od plánovaného spánku mě odradil dostatečný přísun stanic i v noci. Jel jsem převážně na výzvu. Občas jsem něco vydloubnul z DX Clusteru. Stačilo otočit hrábě a stanice tam opravdu byla. S 250W jsem neměl problém se dovolat. ON4KST chat se díky přílišné aktivitě v 144/432 místnosti stal pro mne nepřehledný a tak jsem ho ani nesledoval. Během noci jsem měl problémy především se silným větrem, který mi neustále natáčel anténu kam se mu zachtělo. Vítr byl tak silný, že občas lomcoval i s autem. Stožár s anténami vydával prapodivné zvuky a celý vybroval. Noc byla krátká, rozednívalo se již kolem páté. Tentokrát se žádný pěkný východ ani západ slunce nekonal. V neděli jsem začal bojovat s větrem a směroval na západ. Druhý stabilní bod (proti větru) byl směrem na JO50,40, 30. Pak jsem potřeboval vysbírat DL stanice i od jinud a to šlo do tuhého. Někdy bylo za potřebí velkého úsilí udržet anténu ve správném směru alespoň po dobu spojení. Boj s větrem jsem prohrál naštěstí až 10 minut před koncem závodu, kdy jsem úspěšně ukroutil držák pro otáčení antény. Možná jen díky tomu, že mi anténa zůstala opřená koaxy o kotvy ve směru SSV, kde ji udržoval boční vítr, jsem se též pokusil vyhledat nějakou stanici přes auroru. V DX Clusteru a na chatu bylo v tu dobu velmi živo. Nevěnoval jsem tomu však velkou pozornost, nečekal jsem v době blížícího se minima sluneční aktivity a v denní dobu silnou auroru. Poslední minutu závodu se mi podařilo dovolat na OZ1BEF. Po závodě jsem ještě hodinu setrval a udělal dalších šest SSB spojení odrazem od polární záře.
Celý závod jsem držel slušný průměr km/QSO, tudíž 428 QSO dává při průměru 270km/QSO 115 tisíc bodů. To je můj druhý největší bodový zisk. Více jsem měl už jen v roce 2003 z Klínovce. Na medailovou pozici to asi tentokrát stačit nebude. Nevadí, přesto jsem velmi spokojen. Až na počasí bylo vše perfektní. Konečně jsem při stavění dvojčete neohnul stožár, slučovač slučuje, nový koncový stupeň koncuje, nový zdroj zdrojuje a všechno šlape jak má. :-) Do příště musím vylepšit systém ručního otáčení stožáru za extrémních povětrnostních podmínek a zdokonalit topení, 40A@13,8V zdroj a 550W na topení už je na 1kW centrálu moc.
Děkuji za spojení a naslyšenou v Polním dnu jako OK1OAB.
několik málo fotek
|
|
|
|
Mandava - zde jsem byl při prvním subregu | jde se na to | jak postavit velký stožár? | asi takto
|
|
|
|
|
provizorní kotvení | zvedací patka | měření PSV a poslech majáku | antény v noci
|
|
|
brzy ráno | kontrast anén s oblohou | nedělní promněnlivá... | ...oblačnost
|
 
|
|
|  
|   | rig | že by na skládání pršelo? |  
| | |
report, mapa, grafy
|
deník (bude později)
|
Znacka : OK1COM
Contest : 2. subregionalni zavod
Datum : 2005/05/07
QTH : Radimovice
WW Lokator : JN79HW
Nadm. vyska: 500 m
Pasmo : 144 MHz
Kategorie : single
LOG : Atalanta Locator ver. 12.17
Pocet QSO : 428
- Dvojita : 0
- Chyby : 0
------------
Platna QSO : 428
Soucet bodu: 115 478
ODX : IQ0TE/6 v JN62OW na 786 km
Pocet DXCC : 17
DXCC :167xDL 148xOK 31xOM 22xSP 19xHG 11xS5
7x9A 5xPA 4xI 4xOE 2xHB 2xSM
2xYU 1xF 1xON 1xOZ 1xT9
Pocet WWL : 64
WWL : 62xJO70 28xJO50 23xJN79 22xJO60 20xJO61 18xJN99
17xJN69 16xJN89 13xJN98 12xJO80 11xJO31 11xJN97
11xJN88 10xJO62 10xJO51 10xJN86 9xJO71 8xJN48
7xJO52 6xJN59 6xJN58 6xJN49 5xJO90 5xJO43
5xJN76 4xJO40 4xJO32 4xJO30 4xJN87 4xJN75
4xJN68 3xJO73 3xJO72 3xJO64 3xJO53 3xJO41
3xJN39 2xKO02 2xKN08 2xKN06 2xKN04 2xJO65
2xJN95 2xJN65 2xJN47 1xKO01 1xKN19 1xJO91
1xJO81 1xJO54 1xJO46 1xJO42 1xJO33 1xJO23
1xJO22 1xJO21 1xJO20 1xJN94 1xJN85 1xJN78
1xJN77 1xJN63 1xJN62 1xJN38
WWL map :
JO46 |
JO65 |
JO54 JO64 |
JO23 JO33 JO43 JO53 JO73 |
JO22 JO32 JO42 JO52 JO62 JO72 | KO02
JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71 JO81 JO91 | KO01
JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 |
----------------------------------------+-----------
JN39 JN49 JN59 JN69 *QTH*JN89 JN99 | KN19
JN38 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 | KN08
JN47 JN77 JN87 JN97 |
JN76 JN86 | KN06
JN65 JN75 JN85 JN95 |
JN94 | KN04
JN63 |
JN62 |
QSO v QRB
----------------
< 100 85x
100 - 199 86x
200 - 299 85x
300 - 399 70x
400 - 499 49x
500 - 599 37x
600 - 699 10x
700 - 799 6x
800 - 899 0x
900 - 999 0x
> 999 0x
----------------
ALL 422
Hodina QSO Body Pr. DX Znacka S SV V JV J JZ Z SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15 65 10865 167 582 SN5P 7 5 19 9 1 4 9 11
15-16 32 7409 231 562 HA8V 4 3 4 8 3 2 3 5
16-17 26 5883 226 722 YU1JB 3 4 3 9 3 - 1 3
17-18 21 4972 236 726 I5PVA/6 1 3 3 2 6 2 1 3
18-19 18 4382 243 552 9A3B 3 4 1 2 2 1 1 4
19-20 22 5219 237 785 IQ0TE/6 1 1 5 1 4 1 5 4
20-21 20 6147 307 698 OR5Z 3 - 2 1 3 1 5 5
21-22 16 3486 217 508 DL3HAH/P - 1 - - 1 3 4 7
22-23 9 2229 247 609 HA8DZ/P 1 1 4 1 - - 2 -
23-24 20 5096 254 575 9A4V 2 1 8 6 - - - 3
00-01 10 3083 308 590 DK3OS 1 - - - 1 - 6 2
01-02 11 4054 368 549 HB9AG - 1 2 2 - 2 4 -
02-03 12 4829 402 580 DK0RL 1 - 1 2 1 - 5 2
03-04 11 3603 327 579 DK0PU - - - 1 - - 8 2
04-05 14 5509 393 703 PI4FRG - 1 1 1 - 1 4 6
05-06 12 3688 307 508 DK0YA 2 - - 1 - 1 7 1
06-07 8 2367 295 526 DB3BW/P - - - 2 2 - - 4
07-08 19 6505 342 659 PI9CM - 3 1 2 - - 6 7
08-09 12 2749 229 616 SK7MW 3 1 1 - - - 2 5
09-10 16 4508 281 570 DL8BDU 1 - 1 1 - - 5 8
10-11 11 3983 362 723 YU5A - - - 2 1 - 4 4
11-12 12 3389 282 518 DL0RUG 5 - 1 2 1 - 1 2
12-13 14 4526 323 529 DL2NS 2 1 - - - - 2 9
13-14 17 6791 399 782 OZ1BEF - 1 1 3 - 1 8 3
-------------------------------------------------------------------------
Celkem 428 115272 269 785 IQ0TE/6 40 31 58 58 29 19 93 100
TOP 10
--------------------------------
1. IQ0TE/6 JN62OW 786 km
2. OZ1BEF JO46OE 783 km
3. I5PVA/6 JN63GN 726 km
4. YU1JB KN04GT 723 km
5. YU5A KN04CP 723 km
6. PI4FRG JO23WE 704 km
7. OR5Z JO20KV 699 km
8. T91GJK JN94GG 696 km
9. PI4GN JO33II 665 km
10. PI9CM JO22VA 660 km
|
|
|
|
(c) OK1COM 2005
ok1com.goo.cz