Alpe Adria VHF Contest 2003


Schafberg 1782m JN67RS Před závodem jsem opět do poslední chvíle nevěděl kam pojedu. Situace se pak ještě trochu "zkomplikovala", když mi táta najednou oznámil, že jede do Rakouska na ryby (muškařit) a že když si vyberu nějaký kopec v okolí, tak že mě sveze. Neváhal a nahžavil jsem internet a turistického průvodce a vybral Schafberg 1782m ASL nedaleko od Salzburku (blíže St. Wofgang u jezera Wolfgangsee). Táta se pak snažil "vycouvat" a do poslední chvíle (do soboty večer) nebylo jisté jak to dopadne. Byl jsem tedy připraven na 2. varianty: Schafberg, 4elY a určitá nejistota, zda mě od tamtud nevyhodí, a nebo známá Radimovka a konečne 2x 13el DL6WU.

Táta se tedy rozhodnul, že vyrazíme. Spočítali jsme, že musíme vyrazit v půl čtvrté v noci, abychom byli v St. Wolfgangu před 8:25, kdy vráží první vlak (nebo zubačka). Na místo jsme dorazili už před osmou. Zakoupili lístky nahoru i zpět (22€/osoba), táta odjel a já s mámou jsme čekali na první vlak. V 9:10 jsem byl na vrcholu a začal stavět 4,5m stožár s anénou a vybalovat zařízení.

9:51 dělám první QSO. Proladil jsem pásmo našel volné místo a začal volat výzvu. Po chvíli byl dost silný pile-up a každý druhý chtěl zopakovat značku. Není divu OE2/OK1COM/P není zrovna nejkratší. Během první hodiny (resp. druhé závodu) jsem udělal 53QSO a 15000 bodů což zhruba 300km/QSO. Schabferg je docela strategicky výhodné místo. Na sever už nejsou žádné kopce, celé Horní Rakousko (Oberoesterreich) a Bavorsko (část DL) jak na dlani. 3D mapka a rádiová viditelnost (odkazy na web Schfbegského převaděče OE2XBB). Pak rate klesal, ale stejně, co spojení to 300bodů. Trochu nezvyklé bylo směrování antény. Zatímco doma (z Čech) směruju převážně DL (západ) nebo OK2,OM,HA,9A (jihovýchod) tady to bylo na sever do Česka a Německa. Trochu jinak je to s vzdálenostmi: Ital třeba jen 200km zato co spojení do Česka to víc jak 200km. Celkem jsem udělal 147 spojení, 39333 bodů, což je 268km/QSO.

Jak bych to zhodnotil? Výsledek netroufám odhadovat, je to 1. závod z ciziny, ale já jsem spokojenej. Jinak fakt skvělý a nepopsatelný! Částečně Vás do atmosféry vnese AA-contest fotogalerie. Schafberg každému doporučuju a to néjen na závod, ale i jako typ na výlet až pojedete Rakouskem. Koho lákají kopce, hory, výhledy, výšky, ať neváhá. Super zážitek si znásobíte přibalením TRXu a antény a výletu v době závodu. Je to vhodné i pro ty, kteří na kopec nevylezou po svých. Nahoru jede vláček na parní! nebo dieslový pohon (jak kdy) a nahoře jsou 2 restaurace a možnost ubytování.

Použité zařízení:
TRX IC-706mkIIG, output pwr 50W,
4el Yagi (KRC), 4,5m stožár
notebook, LOCATOR, WinXP
vše napájeno elekrocentrálou Honda EU-10i (TNX OK1OAB)

Poděkování:
Mému tátovi za nápad a svezení.
Mé mámě za doprovod a pomoc s vynošením.
RK OK1OAB za zapůjčenou elektrocentrálu.
Všem kteří se mnou udělali spojení.

Fotky ze závodu.



Znacka     : OE2/OK1COM/P
Contest    : APLE ADRIA VHF 2003
Datum      : 2003/08/03
QTH        : Schafberg
WW Lokator : JN67RS
Nadm. vyska: 1782 m
Pasmo      : 144 MHz
Kategorie  : C
LOG        : Atalanta Locator ver. 12.12

Pocet QSO  : 147 
- Dvojita  : 0 
- Chyby    : 0 
------------
Platna QSO : 147 

Soucet bodu: 39 333 
ODX        : DK5QN v JO42FA na 592 km

Pocet DXCC : 10 
DXCC       : 47xOK     43xDL     21xOE     11xI       9xS5      5xSP    
              4x9A      3xHG      3xOM      1xHB    

Pocet WWL  : 44 
WWL        : 18xJN69    7xJO70    7xJN79    7xJN78    7xJN68    6xJO60  
              6xJN67    6xJN58    5xJO80    5xJN86    5xJN65    4xJN99  
              4xJN89    4xJN77    4xJN59    4xJN57    4xJN48    3xJO81  
              3xJO50    3xJN87    3xJN75    3xJN54    2xJO72    2xJO61  
              2xJO51    2xJN98    2xJN88    2xJN76    2xJN55    1xJO90  
              1xJO71    1xJO52    1xJO42    1xJO41    1xJO40    1xJN97  
              1xJN74    1xJN66    1xJN63    1xJN56    1xJN47    1xJN45  
              1xJN44    1xJN38  

WWL map    :

     JO42 JO52      JO72           
     JO41 JO51 JO61 JO71 JO81      
     JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 
-----------------------------------
          JN59 JN69 JN79 JN89 JN99 
JN38 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 
     JN47 JN57  QTH JN77 JN87 JN97 
          JN56 JN66 JN76 JN86      
     JN45 JN55 JN65 JN75           
     JN44 JN54      JN74           
               JN63                

QSO v QRB
----------------
      < 100  16x
  100 - 199  31x
  200 - 299  45x
  300 - 399  32x
  400 - 499  14x
  500 - 599  9x
      > 599  0x
----------------
        ALL  147

Hodina QSO   Body  Pr.  DX  Znacka          S  SV   V  JV   J  JZ   Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
07-08    4    792  198  385 IZ4BE           1   -   -   -   1   1   1   -
08-09   53  15324  289  565 SP3WVG         28  19   1   -   1   -   2   2
09-10   17   3880  228  385 IZ4BEH          3   -   -   4   6   -   1   3
10-11   26   6458  248  500 SP9ORN/P        5   5   1   1   1   -   8   5
11-12   24   5962  248  592 DK5QN           1   4   4   -   1   1   6   7
12-13   11   3195  290  443 I2FAK           1   2   2   -   2   3   -   1
13-14    6   1744  290  350 DF0FA           1   -   3   1   1   -   -   -
14-15    6   1978  329  518 I1XOI/1         1   1   1   1   1   1   -   -
-------------------------------------------------------------------------
Celkem 147  39333  268  592 DK5QN          41  31  12   7  14   6  18  18

TOP 10
--------------------------------
 1. DK5QN        JO42FA   592 km
 2. SP3WVG       JO72OR   565 km
 3. I1XOI/1      JN44AX   518 km
 4. DK3WG        JO72GI   515 km
 5. SP6VGJ/3     JO81HU   507 km
 6. SP6WGJ/3     JO81HU   507 km
 7. SP3SFM       JO81GU   505 km
 8. DG9FG        JO52UD   502 km
 9. SP9ORN/P     JO90MJ   500 km
10. DJ6AG        JO51DP   487 km


mapa
hodnocení