OK1COM
1. Subregionál 2004
Mandava - 480m - JN79GW


Rekognoskace terénu v pátek před závodem:
Radimovkacesta z RadimovkyMandava z dálkyJN79HWJN79HWJN79HWcesta na Manavě

Před závodem bylo nádherně, ale všude jsem byl pěšky od nejbližší asfaltky. Jediné místo dostupné autem bylo na Mandavě.
Během závodu:
  • před závodem
  • stožár stojí
  • v sobotu během závodu
  • v noci
  • exp. 8s, ISO 400, F2.8 (špatně nastavena bílá)
  • koncem expozice jsem hnul ofťákem, tak se světlo na věži rozmazalo. Přerušovaná čára bude nejspíš způsobena střídavým napájením světla. :-)
  • v neděli k ránu se vyjasnilo a byl vidět úplněk
  • exp. 8s, ISO 400, F2.8
  • v autě
  • v noci bylo venku něco mezi -10°C a -5°C. Díky nutnosti točit anténou nebylo v autě o moc víc a od pusy mi šla pára.
  • v autě
  • jak odečíst PSV během provozu (bez pískání nebo FM)?
  • ... znehybnit měřák.
  • je po závodě, anténa je dole

  • Díky sněhovým podmínkám jsem musel zvolit jiné QTH než obvykle. V pátek jsem zjistil, že na Radimovku se nedostanu a po obhlídce nedalekých kopců jsem zvolil Mandavu. Je zde panelová cesta k telekomunikační věži, kde nehrozí zapadnutí auta, kterého jsem se obával.

    Cestou na kopec nebyl žádný problém, ani na posledních pár desítách metrů z hlavní komunikace po zasněžené panelové cestě, které bylo nutné odcouvat. Jak je vidět z obrázků, použil jsem pouze jednu anténu. To hlavně z důvodu, že se mi nepodařilo sehnat nový dostatečně dimenzovaný stožár a vymyslet a vyzkoušet jeho zvedání a to vše provést za teploty pod bodem mrazu. Původní způsob se moc neosvěčil (i když fungovalo to velmi dobře). Anténa stála již před začátkem závodu. Chvíli laboroval se zapůjčeným koncovým stupněm, a tak jsem nestihnul začatek závodu. Koncák jsem stejně nakonec odpojil, jelikož mi snižoval napětí zdroje.

    Po delší době jsem použil opět DX-Cluster (připojení přes OK0NCC a OK0NC na 70cm 9k6) a proto jsem začátkem závodu vyhledával. To mi přineslo pár delších spojení a taktéž ODX IK5ZWU/6 - 724km. Večer jsem střídal ladění s výzvou. Směr na Polsko jsem měl zastíněný a rušený telekomunikační věží, což jsem pocítil večer, kdy tímto směrem dělávám z Radimovky dost stanic. To trochu kompenzoval dostatek stanic z jihovýchodu (S5,HA,9A). Po jedné hodině UTC přišel jakýsi zlom a aktivita stanic klesla k nule. Za hodinu jsem udělal 2 QSO a pásmo bylo skoro prázdné. Dalo se najít i několik desítek kHz bez jediného signálu (samozřejmě v SSB segmentu). Navíc na mne přišla na únava. Rozhodnul jsem se raději pro odpočinek a nasbírání síl na dopoledne. Lepší než přes noc udělat pár spojení a dopoledne usínat. Probral jsem se po 4UTC. Celé dopoledne to byla dost bída <10 QSO/hod. Ani DX-C nepomáhal, když jsem ty stanice neslyšel. Dokonce s mi na výzvu ozval jeden F0, ale jeho signál během chvilky zmizel, takže jsme QSO neudělali. Taktéž jsem měl problémy číst stanice z Polska a to díky již zmiňovanému rušení. Na všech místech, kde jsem vysílal nedaleko (do 50m) BTS se dala najít harmonická na 144,383 MHz a mnohem silnější na 145,408 MHz. Ale zde na Mandavě přibyl další druh rušení a to širokopásmové. Naštěstí pouze při natočení antény přímo na věž nebo mírně bokem. Kolem poledne se z ničeho nic začalo ozývat na výzvu dost Němců. A to tak, že mezi 11-12UTC jsem udělal nejvíc km za hodinu, což se mi ještě nestalo, vždycky je nejvíc km/hod i QSO/hod první den.

    Výsledek si myslím, že je přiměřený a něco takového jsem očekával. Spíše jsem si chtěl vyzkoušet jaké to je vyjet v mrazu na zasněžený kopec. Počasí ještě ušlo, ale moho být lépe. Převážnou dobu bylo zataženo bez srážek. V sobotu večer trochu sněžilo (cca 0,5-1cm) a foukal vítr. Noc nebyla úplně temná, přes mraky prosvítal Měsíc a Venuše. K ránu se na chvíli vyjasnilo. Musim však konstatovat, že lepší je pár stupňů pod nulou než pár nad nulou, kdy je všechno od bahna. Takhle s mi všechno krásně umylo, včetně bot :-)

    Ještě jedna rada na závěr: nejdůležitější věc při portable vysílání jsou suché nohy a v teple. Proto jsem si po několika předchozích zkušenostech vzal náhradní ponožky a 60W topné těleso, které jsem měl ve spacáku, ve kterém jsem seděl (viz foto).



    Použité zařízení:
    TRX:IC-706mkIIG / 50W, kecal
    ANT:13el DL6WU (made by Zach), stožár 8m, ANT v 7m
    Napájení:Honda EU10i, spínaný zdroj 230/13,8V
    LOG:Locator, notebook Dell IP4/1.2GHz
    PR:HIT2000, magnetka, TNC2MV, DF9IC, Paxon


    Znacka     : OK1COM
    Contest    : 1. subregional 2004
    Datum      : 2004/03/06
    QTH        : Mandava
    WW Lokator : JN79GW
    Nadm. vyska: 480 m
    Pasmo      : 144 MHz
    Kategorie  : SINGLE
    LOG        : Atalanta Locator ver. 12.14
    
    Pocet QSO  : 283 
    - Dvojita  : 0 
    - Chyby    : 0 
    ------------
    Platna QSO : 283 
    
    Soucet bodu: 60 021 
    ODX        : IK5ZWU/6 v JN63GN na 724 km
    
    Pocet DXCC : 12 
    DXCC       :134xOK     92xDL     17xOM      9xHG      8xOE      7xS5    
                  5xSP      4x9A      4xPA      1xI       1xON      1xT9    
    
    Pocet WWL  : 43 
    WWL        : 60xJO70   25xJO61   22xJN79   20xJO60   17xJO50   17xJN69  
                 14xJN88    8xJN89    7xJO80    6xJO62    6xJN99    6xJN98  
                  5xJN97    4xJO90    4xJO51    4xJO40    4xJN87    4xJN86  
                  4xJN78    4xJN76    4xJN58    4xJN48    3xJO42    3xJO31  
                  3xJN75    3xJN59    2xJO52    2xJO21    2xJN85    2xJN68  
                  2xJN39    1xKN06    1xJO53    1xJO43    1xJO33    1xJO32  
                  1xJO30    1xJO20    1xJN95    1xJN77    1xJN63    1xJN49  
                  1xJN47  
    
    WWL map    :
    
         JO33 JO43 JO53                     |      
         JO32 JO42 JO52 JO62                |      
    JO21 JO31      JO51 JO61                |      
    JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 |      
    ----------------------------------------+-----
         JN39 JN49 JN59 JN69  QTH JN89 JN99 |      
              JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 |      
              JN47           JN77 JN87 JN97 |      
                             JN76 JN86      | KN06 
                             JN75 JN85 JN95 |      
                                            |      
                        JN63                |      
    
    QSO v QRB
    ----------------
          < 100  80x
      100 - 199  71x
      200 - 299  64x
      300 - 399  31x
      400 - 499  19x
      500 - 599  10x
      600 - 699  7x
      700 - 799  1x
      800 - 899  0x
      900 - 999  0x
          > 999  0x
    ----------------
            ALL  282
    
    Hodina QSO   Body  Pr.  DX  Znacka          S  SV   V  JV   J  JZ   Z  SZ
    -------------------------------------------------------------------------
    14-15    5   1221  244  372 DK0TR           -   -   1   1   -   2   1   -
    15-16   26   4579  176  724 IK5ZWU/6        2   3   4   2   4   2   5   4
    16-17   36   5354  148  501 9A6JWF          7   4   -   6   8   1   2   8
    17-18   26   3912  150  564 DO0VN           4   1   2   3   4   -   4   8
    18-19   28   5799  207  474 HG7NS           3   1   2  10   2   2   3   5
    19-20    5    728  145  241 DG3FK           -   -   1   -   -   2   1   1
    20-21   21   3530  168  435 DH7FFE          6   -   3   2   1   1   4   4
    21-22    7   1917  273  658 PA6C            1   1   -   1   -   -   1   3
    22-23    9   2052  228  567 HA8V            2   -   1   2   -   -   3   1
    23-24    8   1704  213  462 DL0PWD          1   2   -   4   -   -   1   -
    00-01   11   3099  281  388 DK0ES           -   -   4   3   -   2   2   -
    01-02    2    257  128  197 OK2KLD          -   -   1   -   -   -   -   1
    04-05    8   2903  362  608 DL0KM           -   -   -   -   -   2   3   3
    05-06    8   1936  242  358 SP9ZKN          -   -   6   1   1   -   -   -
    06-07    4   1349  337  394 DJ1SR           -   -   -   1   -   1   1   1
    07-08    9   2772  308  654 PA3AYD          -   1   1   -   -   1   3   3
    08-09    9   2493  277  520 DL2DAO          1   -   -   -   -   -   6   2
    09-10    4    860  215  438 9A5KK           1   -   -   -   1   -   1   1
    10-11   23   5997  260  612 T94NK           -   1   1   2   1   -   6  12
    11-12   18   3216  178  490 DK2LB/P         1   2   1   -   -   -   2  12
    12-13    4   1702  425  536 9A7S            -   -   -   -   2   -   -   2
    13-14   12   2641  220  327 DO1ARW          -   -   1   1   1   1   5   3
    -------------------------------------------------------------------------
    Celkem 283  60021  212  724 IK5ZWU/6       29  16  29  39  25  17  54  74
    
    TOP 10
    --------------------------------
     1. IK5ZWU/6     JN63GN   724 km
     2. PE1AHX       JO21OS   685 km
     3. PA6C         JO33FB   658 km
     4. PA3AYD       JO21UU   654 km
     5. PE1RLF/P     JO32BF   640 km
     6. ON4SPA       JO20XL   613 km
     7. T94NK        JN95CA   612 km
     8. DL0KM        JO31BC   608 km
     9. DL0RTA       JO30EM   584 km
    10. HA8V         KN06HT   567 km
    
    

    mapa
    hodnocení