2. subregionál 2003


2. Subregionál na KlínovciPravě je půl jedenáctý a druhý subregionál v plném proudu. Sedím v autě na Klínovci venku je pěkná kosa a fouká silný nárazový vítr. Anténa si dělá ve větru v podstatě co chce. Nyní je vítr už slabší, tak můžu směrovat do dvou směrů: po větru a proti větru. Proti větru je to směrem na Německo, Holandsko a Belgii, takže tohoto stabilního bodu antény využívám. Uvnitř auta CéQí kecal a já čekám až se někdo ozve a přitom sepisuji tyto řádky.
Takže abych začal od začátku. Do poslední chvíle před závodem jsem nebyl rozhodnut kam pojedu. Jako záložní varianta byla Radimovka, ale tam se mi nechtělo, tak jsem usilovně hledal všude možně jiné QTH. Nakonec jsem se rozhodnul pro Krušné hory a když Krušné hory, tak proč né rovnou Klínovec. Kontaktoval jsem Zdeňka OK1AR, který na Klínovec jezdí často a zjistil jsem, že tam nejede. Bylo rozhodnuto. Tentokrát jsem nechtěl nechat nic náhodě a pečlivě jsem vše připarvil a zabalil již v pátek odpoledne. V sobotu dopoledne jsem vše ještě zkontroloval, zjistil jaké počasí mě čeká a vyrazil směr Klínovec. Cestou na Klínovec jsem hledal nejlevnější benzínku a u jedné jsem natankoval do nové elektrocentrály Honda 2,3 litru naturalu (na které běží ještě teď - 8 hodin od startu), do dvou 5l kanistrů a něco do auta. Na Klínovec jsem dorazil okolo druhé hodiny. Hned jak jsem vystoupil z auta dostal jsem "facku" nárazem větru tak, že jsem se nemohl nadechnut. Rekognoskoval jsem terén, určil světové strany a vybral místo kde se usídlím. No, vono moc na výběr nebylo, ale naštěstí je jediné vhodné místo celkem dobře orientované. Hotel a telekomunikační věž zabírá směr SSZ-S-V. Na východ je nějaké nízké polorozpadlé stavení, které jak se zdá nedělá anténě na 8m stožáru problém. Směrem od JV po JZ je řidký a nízký lesík. A na západ je volný výhled až na jakousi zásobárnu vody (takový zrezivělý válec pod kterým je nádrž s vodou). Díky silnému větru jsem zvolil stavbu jedné antény místo dvou a začal jsem se stavbou. Během sestavování antény mě viděli radioamatéři (omlouvám se, ale call jsem už zapomněl), kteří na věži připravovali mikrovlnná zařízení, a přisli se podívat. Zjistil, že mají v plánu jet 23cm, takže jsem anténu na 23cm nemontoval ani na stožár. Stejně by s ní byl v tom větru problém. Všechno jsem kupodivu stihnul do začátku závodu. Těsně před začátkem jsem se snažil doladit PSV. Bylo už málo času, tak se mi to líp jak 1:1,4 nepovedlo.
Hned zezačátku jsem volal výzvu a vychutnával jsi pile-up. Pile-up ustával a rušení okolními stanicemi se zvyšovalo, tak jsem začal ladit. K večeru bylo takové rušní, že se nedalo skoro udělat spojení. Po desáté se to trochu uklidnilo. {pozn. teď je 0:50selč a centrála stále běží - už 9 hodin} {pokračování až doma}

Tak už jsem doma. Navážu, kde jsem skončil:
Ještě že jsem nešel v noci spát. Za noc jsem udělal nejvíc bodů a můj nový ODX: YT1WV - 823km, taky jen o kilometr kratší YZ4IZ a původní rekord (750km) překonává ještě T90O 763km. Taky jsem udělal Francii, Lucembursko, Dánsko - nové země. Mezi tím 3 Švýcary, 5 Belgičanů, 10 (slovy: deset) Holanďanů (někteří byly i na "zadek" antény). Ráno opět narůstalo rušení a DX mizely. Pak už se to nějáko táhlo až do konce - samej Němec (a to nejen na pásmu, ale i na Klínovci, HI).

Abych to zhodnotil: NEJLEPŠÍ ZÁVOD co jsem zatím sám odjel. Skvělý zážitek i výsledek. Překonal jsem 3 rekordy:
1) ODX 750km -> 823km
2) překonání hranice 100 tisíc bodů a vůbec nejlepší bodový výsledek
3) >500 QSO a vůbec nejvíc za závod

To vše s anténou DL6WU v 7m nad zemí, 50W, IC-706mk2G, kecal, NTB s LOCATORem a s novou klubovou (OK1OAB) elektrocentrálou Honda (nakonec vydržela 10hod na nádrž 2,3l a celkem "sežrala" okolo 5l naturalu za 24hod).

Fotky ze závodu.



Znacka     : OK1COM
Contest    : 2. subregionalni zavod 2003
Datum      : 2003/05/03
QTH        : Klinovec
WW Lokator : JO60LJ
Nadm. vyska: 1244 m
Pasmo      : 144 MHz
Kategorie  : 1
LOG        : Atalanta Locator ver. 12.12

Pocet QSO  : 511 
- Dvojita  : 3 
- Chyby    : 1 
------------
Platna QSO : 507 

Soucet bodu: 122 562 
ODX        : YT1WV v JN94PI na 823 km

Pocet DXCC : 17 
DXCC       :295xDL    147xOK     17xOM     10xPA      9xOE      5xHG    
              5xON      4xSP      3xHB      3xYU      2x9A      2xS5    
              1xD1      1xF       1xLX      1xOZ      1xT9    

Pocet WWL  : 55 
WWL        : 51xJO70   46xJO60   42xJO50   35xJO61   29xJN69   26xJO51  
             23xJN79   15xJO52   15xJO31   14xJO42   13xJN59   13xJN49  
             11xJO53   11xJN99    9xJO43    9xJO40    9xJN88    9xJN58  
              9xJN48    8xJO80    8xJO41    8xJO30    8xJN89    7xJO62  
              7xJO54    7xJN98    5xJO33    5xJO32    5xJN68    4xJO21  
              4xJN47    3xJN94    3xJN87    3xJN78    3xJN76    3xJN67  
              2xJO64    2xJO23    2xJO22    2xJO20    2xJN97    2xJN95  
              2xJN57    2xJN39    1xJO91    1xJO90    1xJO73    1xJO71  
              1xJO10    1xJN86    1xJN85    1xJN77    1xJN38    1xJN37  
              1xJN29  

WWL map    :

                    JO54 JO64                
     JO23 JO33 JO43 JO53      JO73           
     JO22 JO32 JO42 JO52 JO62                
     JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71      JO91 
JO10 JO20 JO30 JO40 JO50  QTH JO70 JO80 JO90 
---------------------------------------------
     JN29 JN39 JN49 JN59 JN69 JN79 JN89 JN99 
          JN38 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 
          JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 
                              JN76 JN86      
                                   JN85 JN95 
                                        JN94 

QSO v QRB
----------------
      < 100  94x
  100 - 199  155x
  200 - 299  81x
  300 - 399  82x
  400 - 499  68x
  500 - 599  19x
      > 599  8x
----------------
        ALL  507

Hodina QSO   Body  Pr.  DX  Znacka          S  SV   V  JV   J  JZ   Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   58   6767  116  326 OK2KCN          2   2  17   6  14   2   4  11
15-16   33   4420  133  376 OM3RMY          3   3  10   8   -   1   5   3
16-17   33   4687  142  553 HB9RDE          5   3   4   3   3   3  11   1
17-18   36   7306  202  609 ON4CDF          8   -   2   3   1   -   5  17
18-19   20   4172  208  401 OK2RAS          1   2   8   2   1   1   3   2
19-20   21   3583  170  373 DJ2IE           -   -   8   2   1   2   4   4
20-21   18   4971  276  654 ON4LDP          5   -   -   1   -   2   4   6
21-22   29   5521  190  403 DL0KB           1   1   4   7   1   7   3   5
22-23   19   5068  266  444 DC6IA           2   -   2   -   -   4   9   2
23-24   20   5846  292  536 PA1BVM          1   4   -   -   -   2   9   4
00-01   10   2636  263  447 DL0GL           -   -   1   2   -   -   5   2
01-02   23   8780  381  585 ON4MCL          1   -   4   -   2   2   6   8
02-03   16   5036  314  536 PA6C            -   2   4   -   1   6   2   1
03-04   23   9239  401  823 YT1WV           1   1   5  11   1   -   2   2
04-05   17   6625  389  822 YZ4IZ           3   -   -   8   2   1   1   2
05-06    9   2779  308  460 SN7L            -   -   1   -   1   -   4   3
06-07   12   3248  270  442 DL0GX           1   -   3   -   1   2   -   5
07-08   25   9021  360  574 HG6Z            5   -   3   3   -   2   1  11
08-09   24   6826  284  584 PA2IPP          3   1   2   2   -   1   3  12
09-10   16   3466  216  459 DO3MAR          2   -   1   1   -   5   2   5
10-11    6   1631  271  560 ON1DBQ/P        -   -   1   1   1   -   3   -
11-12   14   2913  208  487 DL0KM           2   1   2   1   2   1   2   3
12-13   19   6208  326  570 PA6F            6   -   -   3   -   1   -   9
13-14    6   1813  302  437 OM4A            -   -   3   1   -   -   1   1
-------------------------------------------------------------------------
Celkem 507 122562  242  823 YT1WV          52  20  85  65  32  45  89 119

TOP 10
--------------------------------
 1. YT1WV        JN94PI   823 km
 2. YZ4IZ        JN94UN   822 km
 3. T90O         JN94IR   763 km
 4. YU7AJM       JN95TI   748 km
 5. 9A1O         JN95IT   664 km
 6. ON4LDP       JO10UM   654 km
 7. 9A4C         JN85RJ   649 km
 8. ON4CDF       JO21EE   609 km
 9. ON4MCL       JO21IB   585 km
10. PA2IPP       JO23VF   584 km

mapa
hodnocení