Pravě je půl jedenáctý a druhý subregionál v plném proudu. Sedím v autě na Klínovci venku je pěkná kosa a fouká silný nárazový vítr. Anténa si dělá ve větru v podstatě co chce. Nyní je vítr už slabší, tak můžu směrovat do dvou směrů: po větru a proti větru. Proti větru je to směrem na Německo, Holandsko a Belgii, takže tohoto stabilního bodu antény využívám. Uvnitř auta CéQí kecal a já čekám až se někdo ozve a přitom sepisuji tyto řádky.
Takže abych začal od začátku. Do poslední chvíle před závodem jsem nebyl rozhodnut kam pojedu. Jako záložní varianta byla Radimovka, ale tam se mi nechtělo, tak jsem usilovně hledal všude možně jiné QTH. Nakonec jsem se rozhodnul pro Krušné hory a když Krušné hory, tak proč né rovnou Klínovec. Kontaktoval jsem Zdeňka OK1AR, který na Klínovec jezdí často a zjistil jsem, že tam nejede. Bylo rozhodnuto. Tentokrát jsem nechtěl nechat nic náhodě a pečlivě jsem vše připarvil a zabalil již v pátek odpoledne. V sobotu dopoledne jsem vše ještě zkontroloval, zjistil jaké počasí mě čeká a vyrazil směr Klínovec. Cestou na Klínovec jsem hledal nejlevnější benzínku a u jedné jsem natankoval do nové elektrocentrály Honda 2,3 litru naturalu (na které běží ještě teď - 8 hodin od startu), do dvou 5l kanistrů a něco do auta. Na Klínovec jsem dorazil okolo druhé hodiny. Hned jak jsem vystoupil z auta dostal jsem "facku" nárazem větru tak, že jsem se nemohl nadechnut. Rekognoskoval jsem terén, určil světové strany a vybral místo kde se usídlím. No, vono moc na výběr nebylo, ale naštěstí je jediné vhodné místo celkem dobře orientované. Hotel a telekomunikační věž zabírá směr SSZ-S-V. Na východ je nějaké nízké polorozpadlé stavení, které jak se zdá nedělá anténě na 8m stožáru problém. Směrem od JV po JZ je řidký a nízký lesík. A na západ je volný výhled až na jakousi zásobárnu vody (takový zrezivělý válec pod kterým je nádrž s vodou). Díky silnému větru jsem zvolil stavbu jedné antény místo dvou a začal jsem se stavbou. Během sestavování antény mě viděli radioamatéři (omlouvám se, ale call jsem už zapomněl), kteří na věži připravovali mikrovlnná zařízení, a přisli se podívat. Zjistil, že mají v plánu jet 23cm, takže jsem anténu na 23cm nemontoval ani na stožár. Stejně by s ní byl v tom větru problém. Všechno jsem kupodivu stihnul do začátku závodu. Těsně před začátkem jsem se snažil doladit PSV. Bylo už málo času, tak se mi to líp jak 1:1,4 nepovedlo.
Hned zezačátku jsem volal výzvu a vychutnával jsi pile-up. Pile-up ustával a rušení okolními stanicemi se zvyšovalo, tak jsem začal ladit. K večeru bylo takové rušní, že se nedalo skoro udělat spojení. Po desáté se to trochu uklidnilo. {pozn. teď je 0:50selč a centrála stále běží - už 9 hodin} {pokračování až doma}
Tak už jsem doma. Navážu, kde jsem skončil:
Ještě že jsem nešel v noci spát. Za noc jsem udělal nejvíc bodů a můj nový ODX: YT1WV - 823km, taky jen o kilometr kratší YZ4IZ a původní rekord (750km) překonává ještě T90O 763km. Taky jsem udělal Francii, Lucembursko, Dánsko - nové země. Mezi tím 3 Švýcary, 5 Belgičanů, 10 (slovy: deset) Holanďanů (někteří byly i na "zadek" antény). Ráno opět narůstalo rušení a DX mizely. Pak už se to nějáko táhlo až do konce - samej Němec (a to nejen na pásmu, ale i na Klínovci, HI).
Abych to zhodnotil: NEJLEPŠÍ ZÁVOD co jsem zatím sám odjel. Skvělý zážitek i výsledek. Překonal jsem 3 rekordy:
1) ODX 750km -> 823km
2) překonání hranice 100 tisíc bodů a vůbec nejlepší bodový výsledek
3) >500 QSO a vůbec nejvíc za závod
To vše s anténou DL6WU v 7m nad zemí, 50W, IC-706mk2G, kecal, NTB s LOCATORem a s novou klubovou (OK1OAB) elektrocentrálou Honda (nakonec vydržela 10hod na nádrž 2,3l a celkem "sežrala" okolo 5l naturalu za 24hod).
Fotky ze závodu.
Znacka : OK1COM Contest : 2. subregionalni zavod 2003 Datum : 2003/05/03 QTH : Klinovec WW Lokator : JO60LJ Nadm. vyska: 1244 m Pasmo : 144 MHz Kategorie : 1 LOG : Atalanta Locator ver. 12.12 Pocet QSO : 511 - Dvojita : 3 - Chyby : 1 ------------ Platna QSO : 507 Soucet bodu: 122 562 ODX : YT1WV v JN94PI na 823 km Pocet DXCC : 17 DXCC :295xDL 147xOK 17xOM 10xPA 9xOE 5xHG 5xON 4xSP 3xHB 3xYU 2x9A 2xS5 1xD1 1xF 1xLX 1xOZ 1xT9 Pocet WWL : 55 WWL : 51xJO70 46xJO60 42xJO50 35xJO61 29xJN69 26xJO51 23xJN79 15xJO52 15xJO31 14xJO42 13xJN59 13xJN49 11xJO53 11xJN99 9xJO43 9xJO40 9xJN88 9xJN58 9xJN48 8xJO80 8xJO41 8xJO30 8xJN89 7xJO62 7xJO54 7xJN98 5xJO33 5xJO32 5xJN68 4xJO21 4xJN47 3xJN94 3xJN87 3xJN78 3xJN76 3xJN67 2xJO64 2xJO23 2xJO22 2xJO20 2xJN97 2xJN95 2xJN57 2xJN39 1xJO91 1xJO90 1xJO73 1xJO71 1xJO10 1xJN86 1xJN85 1xJN77 1xJN38 1xJN37 1xJN29 WWL map : JO54 JO64 JO23 JO33 JO43 JO53 JO73 JO22 JO32 JO42 JO52 JO62 JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71 JO91 JO10 JO20 JO30 JO40 JO50 QTH JO70 JO80 JO90 --------------------------------------------- JN29 JN39 JN49 JN59 JN69 JN79 JN89 JN99 JN38 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 JN76 JN86 JN85 JN95 JN94 QSO v QRB ---------------- < 100 94x 100 - 199 155x 200 - 299 81x 300 - 399 82x 400 - 499 68x 500 - 599 19x > 599 8x ---------------- ALL 507 Hodina QSO Body Pr. DX Znacka S SV V JV J JZ Z SZ ------------------------------------------------------------------------- 14-15 58 6767 116 326 OK2KCN 2 2 17 6 14 2 4 11 15-16 33 4420 133 376 OM3RMY 3 3 10 8 - 1 5 3 16-17 33 4687 142 553 HB9RDE 5 3 4 3 3 3 11 1 17-18 36 7306 202 609 ON4CDF 8 - 2 3 1 - 5 17 18-19 20 4172 208 401 OK2RAS 1 2 8 2 1 1 3 2 19-20 21 3583 170 373 DJ2IE - - 8 2 1 2 4 4 20-21 18 4971 276 654 ON4LDP 5 - - 1 - 2 4 6 21-22 29 5521 190 403 DL0KB 1 1 4 7 1 7 3 5 22-23 19 5068 266 444 DC6IA 2 - 2 - - 4 9 2 23-24 20 5846 292 536 PA1BVM 1 4 - - - 2 9 4 00-01 10 2636 263 447 DL0GL - - 1 2 - - 5 2 01-02 23 8780 381 585 ON4MCL 1 - 4 - 2 2 6 8 02-03 16 5036 314 536 PA6C - 2 4 - 1 6 2 1 03-04 23 9239 401 823 YT1WV 1 1 5 11 1 - 2 2 04-05 17 6625 389 822 YZ4IZ 3 - - 8 2 1 1 2 05-06 9 2779 308 460 SN7L - - 1 - 1 - 4 3 06-07 12 3248 270 442 DL0GX 1 - 3 - 1 2 - 5 07-08 25 9021 360 574 HG6Z 5 - 3 3 - 2 1 11 08-09 24 6826 284 584 PA2IPP 3 1 2 2 - 1 3 12 09-10 16 3466 216 459 DO3MAR 2 - 1 1 - 5 2 5 10-11 6 1631 271 560 ON1DBQ/P - - 1 1 1 - 3 - 11-12 14 2913 208 487 DL0KM 2 1 2 1 2 1 2 3 12-13 19 6208 326 570 PA6F 6 - - 3 - 1 - 9 13-14 6 1813 302 437 OM4A - - 3 1 - - 1 1 ------------------------------------------------------------------------- Celkem 507 122562 242 823 YT1WV 52 20 85 65 32 45 89 119 TOP 10 -------------------------------- 1. YT1WV JN94PI 823 km 2. YZ4IZ JN94UN 822 km 3. T90O JN94IR 763 km 4. YU7AJM JN95TI 748 km 5. 9A1O JN95IT 664 km 6. ON4LDP JO10UM 654 km 7. 9A4C JN85RJ 649 km 8. ON4CDF JO21EE 609 km 9. ON4MCL JO21IB 585 km 10. PA2IPP JO23VF 584 km