Příprava na závod probíhala netradičně. Jelikož nejsem vybaven anténou na 70cm a zařízením na 23cm, musel jsem si vše půjčit. Tutíž týden před závodem jsem trávil sháněním a hledáním všeho možného, abych spojil své contest vybavení s vybavením našeho radioklubu. Od Vládi OK1FET jsem si půjčil 70cm anténu, která je zakončena konektorem N, tudíž jsem musel sehnat též redukci na PL, protože ja mám kabel PL-PL. Klubový tansvertor a anténu jsem si vyzvednul u Martina OK1FRN. Tady byl další problém, a to celý koax. Poslední dny před závodem jsem se pokoušel vzpomenout kam jsme uložili klubové koaxy po polním dnu. Když všichni, kteří by moli mít kabely u sebe, prohledali sklepy a jiné skrýše, jsme došli k závěru, že koaxy jsme chytře nechali na kótě v zamčené krabici. Jenže klíče od této krabice se shodou okolností nacházely v rybníce v Táboře, to je však jiný příběh (a né můj). Nezbylo nic jiného, než koax udělat. Vše jsem tedy pečlivě připravil a naložil do auta.
V sobotu dopoledne jsem vyrazil na vytypovené místo do Krkonoš. Podařilo se mi dokonce po polní ceste vyjet o trochu výš než jsem původně plánoval. Dosáhnul jsem nadmořské výšky 850m s výhledem od E pres S po W. Hned co jsem dorazil jsem se dal do stavění antén, protože předpověď počasí nebyla na sobotu nic moc (ostatně ani na neděli), do této chvíle bylo skoro jasno. Tudíž jsem správně vytušil, že to předpovídané počasí teprve dorazí. Při stavě antén jsem postupoval stejným způsobem jako vždy. Nejprve postvim stožár natáhnu kotvící provazy a zatřepu stožárem. Když nespadne sám, podkopnu patku a položim ho na zem, aniž bych dělal něco s úvazy. Přimontuju anténu/y a koaxy. Srovnám prvky u antén. A pak pomalu ručně zvedám až do původní připravené polohy. Takový je plán, jenže: Chci připojit anténu na 23cm ke koaxu a zjištuji, že v obou rukách držím konektor N, ale oba samce. Kdo by čekal, že na anténě bude taky samec, že?! Co ted? Prohrabávám kufr a v obavách hledám nějáké redkuce, které by vzniklý problém vyřesily. Obavy se naplnily a nic vhoného jsem nenašel. Ještě myšlenkově prohrabávám šuplíky doma, abych se ujistil, že nejsem takovej @#$%, že bych tu spojku zapměl doma. Ujistil jsem se, že ani doma nic vhodného nemám. To mě trohu zlepšuje náladu. Ale v tu chvíli už začíná pršet. Nedá se nic dělat. Zvedám stožár a usedám do auta. Ještě před začátkem závodu se mi pordařilo vymyselet, jak závadu přes několik redukcí a kabílků odstranit. Ale potřebuju k tomu redukci z druhého koaxu. Tudíž nezbývá nic jiného než se spokojit s tím, že musim v průběhu závodu koaxy přehazovat. To by nebylo tak hrozné. Jenže ta redkce je u antény! To znamená pokaždé stožár sundat a přehodit kabely. Hrozná myšlenka. Ale když už jsem to v noci dělal po x-té, za destě, mlhy a větru, tak mi to zas tak zvlaštní nepřipadalo. Co všechno je možné, že? Napadají mě i horší věci, co se během závodu můžou stát (viz letošní polní den).
A jak probíhal závod? Za deště. Od té doby, co jsem postavil anténu nepřestalo lejt, pršet, mrholit, mlžit až do konce závodu. Jaké byly podmínky? Nevím, nemám s čím srovnávat. Na 70cm a 23cm to byl můj první single závod. Ale velice mě překvapilo a potěšilo, když se mi večer ozval na výzvu na 70cm (s 20W) Maďar. Docela jsem čuměl. Dodělám QSO, dám QRZ a druhej. (Překlad: Dodělám spojení, zeptám se kdo mě volá, a druhej.) Do mě dostalo. Pak jsem to "proložil" jedním Slovákem a třetí. To byl vrchol!!! Kvůli něčemu takovému se vyplatí jet 200km daleko na kopec, "zapomenout" propojku, stavět v dešti antény, lámat v noci záda v autě.... Ten kdo to nezažije nepochopí.
Na 23cm jsem taky udělal pár (pro mě) pěknejch spojení, ale pouze po ČR a samozřejmě MTLáky z DL, trrrr. (tech. poznámka: na 23cm nemají ten krasný rogerbeep jako na 2m a 70cm, trrr)
Před půlnocí jsem už neměl koho dělat. Vysílání do vody nemělo smysl. Takže jsem zvolil spánek. V neděli jsem vyzobával zbylé stanice a vychutnával si pásmo 23cm. Posledních pár hodin před koncem jsem si ze všeho nejvíc přál konec závodu. Už jsem neměl koho dělat, ale vzdávat jsem to nechtěl.
Už pred 16 hod jsem měl zbaleno 23cm a úderem 16té jsem začal balit zbytek. Za mlhy a mrholení jsem vyrážel domů. Vyjel jsem z mraku a po sjetí do údolí na mě začalo vykukovat slunce. Cestou do Prahy jsem jestě potkal několik slejváků a natankoval levnej(ší) benzín.
Fotky ze závodu.
No, a tady jsou výsledky z 70cm. A zde 23cm.
Znacka : OK1COM Contest : UHF/Microwave contest Datum : 2002/10/05 QTH : Pod Kobylou WW Lokator : JO70RQ Nadm. vyska: 850 m Pasmo : 432 MHz Kategorie : 3 LOG : Atalanta Locator ver. 12.11 Pocet QSO : 92 - Dvojita : 0 - Chyby : 0 ------------ Platna QSO : 92 Soucet bodu: 13 489 ODX : HA5KDQ v JN97LN na 430 km Pocet DXCC : 6 DXCC : 70xOK 7xDL 5xOM 5xSP 3xHG 2xOE Pocet WWL : 15 WWL : 25xJO70 14xJO80 10xJO60 10xJN89 10xJN79 5xJN99 4xJN88 3xJN97 3xJN69 2xJO50 2xJN68 1xJO81 1xJO61 1xJO40 1xJN98 WWL map : JO61 JO81 JO40 JO50 JO60 QTH JO80 ------------------------------ JN69 JN79 JN89 JN99 JN68 JN88 JN98 JN97 QSO v QRB ---------------- < 100 34x 100 - 199 37x 200 - 299 12x 300 - 399 7x 400 - 499 2x 500 - 599 0x > 599 0x ---------------- ALL 92 Hodina QSO Body Pr. DX Znacka S SV V JV J JZ Z SZ ------------------------------------------------------------------------- 14-15 26 3023 116 207 OK2KJU 1 - 1 5 4 4 10 1 15-16 19 2460 129 327 OE5D - - 2 9 4 4 - - 16-17 1 324 324 324 OM3TZQ - - - 1 - - - - 17-18 5 830 166 297 OM0C - - - 1 - 2 2 - 18-19 10 1346 134 334 DK0OG - - - 4 - 4 2 - 19-20 7 2093 299 430 HA5KDQ - - 1 5 1 - - - 20-21 2 72 36 45 OK1SRD - - - 1 - 1 - - 05-06 4 630 157 253 OK2KRT - - - 1 1 2 - - 06-07 5 723 144 248 OL7Q - 1 - 4 - - - - 09-10 3 570 190 390 DG7NBE/P - - - - - 2 1 - 10-11 1 329 329 329 DL0GTH - - - - - - 1 - 11-12 2 297 148 230 OK2KYC - - - 2 - - - - 12-13 1 129 129 129 OL2R - - - - 1 - - - 13-14 6 663 110 161 OK1UVY - - - 1 1 3 1 - ------------------------------------------------------------------------- Celkem 92 13489 147 430 HA5KDQ 1 1 4 34 12 22 17 1 TOP 10 -------------------------------- 1. HA5KDQ JN97LN 430 km 2. HA7SC/P JN97MS 415 km 3. HA7P JN97KW 393 km 4. DG7NBE/P JO40XI 390 km 5. DK0OG JN68GI 334 km 6. DL0GTH JO50JP 329 km 7. OE5D JN68PC 327 km 8. OM3TZQ JN98GN 324 km 9. OM1DK JN88WK 305 km 10. OM3U JN88LE 298 km