1. Subregionální závod 2005 - OK1COM

Mandava - JN79GW - 480m ASL + 9m AGL
FT-847, VLA-200 (100W), 13el.DL6WU, koax 15m


Na obhlídku kopců jsem letos vyrazil už ve čtvrek, abych případně v pátek stihnul odklidit sníh. Zjistil jsem, že na Radimovku to opět nepůjde a že na Mandavě postavili novou vodárnu. Zvolil jsem Mandavu s tím, že anténa bude buďto vejš než vodárna nebo příjdu o SK7MW (sever) a hlavně pro to, že tam bylo o mnoho méně sněhu a sjízdná cesta.
V sobotu bylo až nečekaně pěkně. Hodně nad nulou a slunečno. Vyrazil jsem již dopoledne abych předešel problémům. Díky situaci s vodárnou a náročnosti stavby (hlavně skládání, ale to jsem ještě netušil) jsem zvolil variantu 1x DL6WU až na špičče 9.5m stožáru. K zvedání jsem zvolil metodu s "jehlou". Stožár jsem postavil bez sebemenších problému kupodivu dost brzo. Uvařil jsem si tedy polévku a začal zapojovat RIG. Vše bylo hotovo hodinu před začátkem. Rozjel jsem to celkem ve slušném tempu. Trochu jsem se zdržel vařením večeře a opět nasadil tempo. Jelikož to chodilo dobře na OM, HA, 9A, YT směroval jsem především tam s tím, že na DL mám celou neděli. V noci to nebyla až taková bída jako jindy. Asi je ten výkon znát. (Poznámka k výkonu: všímavý čtenář jistě ví, že VLA-200 umí až 250W, ale moje koncesní třída a napájecí zdroj mi umožnuje PA vybudit jen na 100W.) Ovšem kolem 3-5UTC jsem udělal 6 QSO za 2 hod. Před ránem to chodilo jako vždy pěkně. Další nárust stanic byl před polednem. Poslední půlhodinu jsem lovil ODX I1AXE 808km. QSL jsem mu dal v 14:00 UTC, takže krásné završení. Italovi jsem předával číslo 389 s tím, že platných je 388, protože jeden němec si nenechal vysvětlit QSO B4. Plán byl překonat loňský výsledek a pokusit se umístit na některém z medajlových míst. Nakonec jsem byl sám překvapen, 93 tisíc je můj 3. nejlepší výsledek (122tis 2.Subregionál 03 Klínovec, 102tis VHF-C 03 Radimovka). Takže překonání 60tis z loňska se podařilo. A co umístění? :-)
No a teď to "nejlepší". Celou noc sněžilo, takže do rána jsem pěkně zapadal. V neděli furt něco poletovalo vzduchem. Hodinu před koncem skoro přestalo. Říkal jsem si, to je ale klika. Závod skončil, a mezi tím co jsem sklízel uvnitř auta, se venku strhla docela slušná vánice a husté sněžení. Teploměr ukazoval něco okolo -6°C. Když jsem sahal na kovové věci, které mi přimrzaly k rukám, začal jsem přemýšlet jak asi rozeberu anténu a složím stožár do převozného stavu. Nakonec jsem měl štěstí. Anténa šla rozkroutit a stožár jen díky tomu, že je naolejovaný, nenamrznul. Jenže! Mezitím mi vítr srovnal příjezdovou cestu s polem. Tam kde byly v soboru vyjeté koleje, byly nyní závěje sněhu. Lopatou jsem vyzkoušel kde je pod 20cm vrstvou sněhu panelová cesta, kterou jsem si naznačil ve sněhu. Když jsem se snažil rozjet, trošku jsem se zahrabal. Vzal jsem tedy lopatu a před předními koly od auta jsem si vyhrabal 50cm koleje až na panely. Po chvíli napětí a přemýšlení co kdyby... jsem vyčkal na chvíli, kdy nebyl na silnici provoz a rozjel se s tím, že až k silnici nesmím zastavit (cca 15m). Naštěstí jsem to projel. Kdybych měl řetězy nebylo by nad čím přemýšlet (zimní pneu považuji za samozřejmost). Ještě bych chtěl závěrem poděkovat Martinovi OK1FRN, který mi půjčil zdroj pro napájení PA.

Všem děkuji za spojení a těším se naslyšenou v 2. subregionálu. Honza, OK1COM



rekognoskace terénu ve čtvrtek před závodem:
od Radimovicod V.Popovicu Radimovictady to muselo
vypadat..
nová vodárna
na Mandavě
cesta od telekom.
věže



během prvního víkendu v březnu na Mandavě
jde se na tohurá, anténa stojímňam!
(instantní polévka)
zbývá hodina do začátku
krásný západklid před bouříani to nevypadá,
ale bylo -5°C
FT-847, VLA-200hamshack

-= poznejte
před závodem

5 rozdílů =-
po závodě
do rána trochu
napadlo
při rozedněnía takhle zapadla
prodlužovačka
ten drak v pozadí
je pohon pro snowboardistu,
který jezdil po vedlejším poli
vypadalo to zle,
ale odjel jsem
stav silnice
I. třídy
tak tudy raději nea hurá domů!
73! de OK1COM


report, mapa, grafy

deník (bude později)
Znacka     : OK1COM
Contest    : 1. subregional 2005
Datum      : 2005/03/05
QTH        : Mandava
WW Lokator : JN79GW
Nadm. vyska: 480 m
Pasmo      : 144 MHz
Kategorie  : single
LOG        : Atalanta Locator ver. 12.17

Pocet QSO  : 389 
- Dvojita  : 0 
- Chyby    : 1 
------------
Platna QSO : 388 

Soucet bodu: 93 725 
ODX        : I1AXE v JN34QM na 809 km

Pocet DXCC : 15 
DXCC       :156xOK    153xDL     23xOM     13xHG     10xS5      9xSP    
              6x9A      6xOE      4xPA      2xI       2xYU      1xF     
              1xHB      1xON      1xSM    

Pocet WWL  : 51 
WWL        : 76xJO70   27xJN79   23xJO50   22xJO61   21xJN69   20xJN88  
             19xJO60   14xJN89   12xJO31   10xJO71    9xJO62    9xJO51  
              7xJO90    7xJN97    7xJN59    7xJN49    6xJO40    6xJN98  
              6xJN76    5xJO80    5xJO42    5xJN99    5xJN86    4xJO54  
              4xJO41    4xJN87    4xJN39    3xJO72    3xJO30    3xJN95  
              3xJN85    3xJN75    3xJN68    3xJN58    3xJN48    2xKN06  
              2xJO53    2xJO52    2xJO33    1xKN08    1xJO65    1xJO32  
              1xJO22    1xJO21    1xJO20    1xJN66    1xJN54    1xJN47  
              1xJN37    1xJN34    1xJN29  

WWL map    :

                    JO65                |      
               JO54                     |      
     JO33      JO53                     |      
JO22 JO32 JO42 JO52 JO62 JO72           |      
JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71           |      
JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 |      
----------------------------------------+------
JN29 JN39 JN49 JN59 JN69 *QTH*JN89 JN99 |      
          JN48 JN58 JN68      JN88 JN98 | KN08 
     JN37 JN47                JN87 JN97 |      
                    JN66 JN76 JN86      | KN06 
                         JN75 JN85 JN95 |      
     JN34      JN54                     |      

QSO v QRB
----------------
      < 100  96x
  100 - 199  87x
  200 - 299  85x
  300 - 399  36x
  400 - 499  41x
  500 - 599  32x
  600 - 699  9x
  700 - 799  1x
  800 - 899  1x
  900 - 999  0x
      > 999  0x
----------------
        ALL  386

Hodina QSO   Body  Pr.  DX  Znacka          S  SV   V  JV   J  JZ   Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   42   5176  123  350 OM8MF           2   6   7   6   1   2   5  13
15-16   47   5963  126  502 DK0YA           8   3   5   8   1   1  10  11
16-17   37   6584  177  654 YT2C           11   4   3   7   4   1   2   5
17-18   24   6469  269  555 9A3B            4   3   3   8   6   -   -   -
18-19    9   2562  284  526 DF0FJ           1   1   -   -   -   -   -   7
19-20   21   3611  171  466 S51WC           4   -   -   1   2   2   6   6
20-21   23   5511  239  536 9A2KD           3   1   3  11   2   -   1   2
21-22   21   5878  279  608 DL0KM           7   -   -   1   -   -   6   7
22-23   18   4951  275  654 PI9CM           1   1   1   -   -   -  12   3
23-24   14   4126  294  615 SK7MW           1   1   4   1   -   -   5   2
00-01    7   2205  315  483 DK5PD           -   -   1   2   1   2   1   -
01-02   14   4416  315  567 DG8YHH          4   -   -   -   -   -   3   7
02-03    9   3501  389  549 DL8EBW/P        -   -   -   2   -   -   4   3
03-04    2    667  333  417 HA5KDQ          -   -   -   1   -   -   1   -
04-05    4   1664  416  723 F6KIF/P         -   -   -   -   -   -   4   -
05-06    8   3582  447  660 PI4GN           1   -   -   -   -   -   3   4
06-07    5   1456  291  447 DL1SUZ          1   -   -   -   -   -   -   4
07-08    8   3035  379  681 OO4BAX/P        -   -   -   -   -   1   4   3
08-09   13   3137  241  576 HB9DSO          2   -   1   2   -   2   4   2
09-10   13   2837  218  395 S51DI           1   -   8   2   1   -   -   1
10-11   15   4982  332  687 I5PVA/4         2   1   4   3   -   1   4   -
11-12   17   4842  284  674 PA0A            2   1   -   1   -   2   3   8
12-13    9   3242  360  515 DH1TS           1   -   -   -   -   1   5   2
13-14    8   3118  389  808 I1AXE           -   -   -   1   2   2   -   3
-------------------------------------------------------------------------
Celkem 388  93515  241  808 I1AXE          56  22  40  57  20  17  83  93

TOP 10
--------------------------------
 1. I1AXE        JN34QM   809 km
 2. F6KIF/P      JN29HA   723 km
 3. I5PVA/4      JN54OE   687 km
 4. OO4BAX/P     JO20MW   682 km
 5. PA0A         JO33DE   675 km
 6. PI4GN        JO33II   660 km
 7. PI9CM        JO22VA   655 km
 8. YT2C         JN95WG   655 km
 9. PA0GSM       JO21VU   649 km
10. SK7MW        JO65MJ   615 km

další grafy




(c) OK1COM 2005
ok1com.goo.cz