VHF Contest 2003


Hned úvodní obrázek naznačuje, že se mi po půl roce konečně poštěstilo a podařilo odjet celý závod na nový portable antenní systém - 2x 13el DL6WU. Antény jsou konečně naladěné (obě se slučovačem do 1,3) a slučovač konečně slučuje. Hned na úvod musim říct, že proti jedné anténě je opravdu rozdíl. Výsledek to potvrzuje a to většina stanic hodnotí podmínky jako podprůměrné. Na obrázku je též vidět, že stejně jako loni bylo krásné počasí a nádherný východ slunce.

Tentokrát jsem neváhal a jel jsem na Radimovku, abych konečně otestoval sfázování dvou antén. Vše potřebné jsem měl připraveno už od 1. subregionálu a částečně otestované z krutých podmínek na Klínovci (2. subergionál). Tudíž bez jakékoli přípravy jsem zbalil v sobotu dopoledne a v poledne vyrazil na "můj" kopeček. Vše probíhalo podle plánu, až na malý problém při zvedání stožáru, kdy se mi díky nepozornosti zamotaly provazy takže se po zvednutí stožár špatně opřel o kotvy a díky váze antén a koaxů se mírně prohnul. Půl hodiny před začátkem jsem s napětím změřil PSV a schledal systém jako funkční. To jsem si dost oddechnul, protože stožár by další zvedání a pokádaní asi nevydržel, a já taky.

Do pozdních nočních hodin jsem si držel počet QSO dokonce lepší než z Klínovce. Hned ze začátku jsem mezi rušením od big guns udělal YT7G 763km, což mě v první hodině potěšilo a byl to první náznak toho, že antény opravdu fungují. Večer mezi 20-22 hod SELČ jsem směroval do JO90, kde touhle dobou poslouchají SP. Přes noc jsem se snažil nadělat co nejvíce spojení, protože je nejmenší rušení a na neděli se nedá už moc spoléhat. Zvolil jsem taktiku CéQit a při tom v leže odpočívat, potom se jít protáhnout a projít, chvíli vyhledávat, najít vhodný kmitočet pro CQ a zase volat výzvu. To jsem opakoval asi v 90 minutových cyklech druhou část noci. Když jsem v neděli dopoledne zjistil, že je reálné udělat 100.000 bodů, tak jsem si rozpočítal kolik musím udělat za hodinu km a snažil jsem se to dodržovat. Hodinu před koncem se mi podařilo překonat onu hranici. Tím se mi ulevilo a věděl jsem, že závod byl uspěšný. Ani náhodu jsem totiž před závodem nepředpokládal, že udělám 100.000 bodů. Ale jak je vidět, tak vždy se dá něco zlepšit a platí, že anténa je nejlepší zesilovač.

Vlastě jsem zapomněl zmínit, že jsem si do 706ky koupil ještě před PD 1,9kHz SSB filtr. Ten bude mít jistě také nemalou zásluhu na dosaženém výsledku. V některých případech opravdu pomáhá od QRM, ale když je někdo širokej přes celé pásmo, tak to nepomůže ani ten nejužší filtr a nejlepší RX.

Až na ohnutý stožár závod dopladnul na výbornou. Podařilo se mi bezproblémově odjet závod s dvojčetem, zvyknul jsem si na uzký SSB filtr (to mi při PD dělalo potíže), a "uhrál jsem tichých 100". Do první desítky to stačit asi nebude, přece jenom je to VHF Contest a né 1. subregionál, ale i tak, já jsem spokojenej.

Fotky ze závodu.



Znacka     : OK1COM
Contest    : VHF Contest 2003
Datum      : 2003/09/06
QTH        : Radimovka
WW Lokator : JN79HW
Nadm. vyska: 505 m
Pasmo      : 144 MHz
Kategorie  : single
LOG        : Atalanta Locator ver. 12.12

Pocet QSO  : 438 
- Dvojita  : 1 
- Chyby    : 0 
------------
Platna QSO : 437 

Soucet bodu: 102 193 
ODX        : IK0DDP/6 v JN63KC na 771 km

Pocet DXCC : 18 
DXCC       :198xOK    127xDL     34xSP     28xOM     13xOE     12xHG    
              7xS5      3x9A      3xYU      2xHB      2xPA      2xSM    
              1xF       1xI       1xLX      1xON      1xOZ      1xYO    

Pocet WWL  : 61 
WWL        : 71xJO70   31xJN79   29xJN99   29xJN89   25xJO60   24xJO50  
             21xJN69   18xJO62   18xJO61   18xJN88   14xJO80   11xJO90  
             10xJO51   10xJN98    9xJO40    6xJN87    5xJO52    5xJN48  
              4xKN08    4xJO81    4xJO71    4xJN97    4xJN86    4xJN76  
              4xJN59    3xJO73    3xJO30    3xJN78    3xJN49    2xKN06  
              2xJO82    2xJO65    2xJO54    2xJO43    2xJO42    2xJO33  
              2xJN94    2xJN77    2xJN47    2xJN39    1xKO10    1xKO01  
              1xKN19    1xKN09    1xKN04    1xJO92    1xJO91    1xJO64  
              1xJO63    1xJO55    1xJO53    1xJO41    1xJO32    1xJO31  
              1xJO20    1xJN95    1xJN85    1xJN68    1xJN63    1xJN38  
              1xJN37  

WWL map    :

               JO55 JO65                |           
               JO54 JO64                |           
     JO33 JO43 JO53 JO63 JO73           |           
     JO32 JO42 JO52 JO62      JO82 JO92 |           
     JO31 JO41 JO51 JO61 JO71 JO81 JO91 | KO01      
JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 |      KO10 
----------------------------------------+----------
     JN39 JN49 JN59 JN69  QTHJ N89 JN99 | KN09 KN19 
     JN38 JN48      JN68 JN78 JN88 JN98 | KN08      
     JN37 JN47           JN77 JN87 JN97 |           
                         JN76 JN86      | KN06      
                              JN85 JN95 |           
                                   JN94 | KN04      
                    JN63                |           

QSO v QRB
----------------
      < 100  91x
  100 - 199  107x
  200 - 299  120x
  300 - 399  54x
  400 - 499  35x
  500 - 599  17x
      > 599  13x
----------------
        ALL  437

Hodina QSO   Body  Pr.  DX  Znacka          S  SV   V  JV   J  JZ   Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   47   7017  149  763 YT7G            6   3  14   4   3   3   5   9
15-16   31   4826  155  562 OM3KDX/P        2   7   7   4   1   -   4   6
16-17   27   4147  153  665 YO2KBK/P        1   5   3   4   3   1   5   5
17-18   29   5658  195  413 HA5KDQ          2   3   2   1   2   2   8   9
18-19   44   9330  212  559 SO8FH           2   1  28   4   -   -   2   7
19-20   26   4608  177  365 SN7L            3   5   8   3   1   1   2   3
20-21   12   3073  256  458 DL0DR           1   -   2   1   1   1   5   1
21-22   23   6281  273  624 SK7JM           6   2   -   3   -   -   4   8
22-23    9   1524  169  271 OM3W            1   -   1   1   -   -   4   2
23-24   23   6183  268  616 SK7MW          11   2   1   -   -   1   3   5
00-01   10   2519  251  468 DF0OL           1   -   3   -   -   1   3   2
01-02   15   4599  306  473 HA6W            -   1   6   7   1   -   -   -
02-03   10   4097  409  634 F6KIM           -   -   1   -   -   -   7   2
03-04   12   4179  348  588 HB9FX/P         2   -   1   -   1   1   6   1
04-05    6   2595  432  713 YT1WV           1   1   -   2   1   -   1   -
05-06   13   4836  372  771 IK0DDP/6        1   -   1   5   6   -   -   -
06-07   19   3984  209  425 SQ2MSL          2   5  11   -   1   -   -   -
07-08    8   2764  345  579 DK0PU           -   -   -   1   -   1   5   1
08-09   20   5054  252  696 ON4PS/P         1   1   -   3   1   1   3  10
09-10   10   2730  273  518 DK0TEU          1   1   -   -   1   -   3   4
10-11   15   2906  193  389 OM3KLJ          5   -   1   7   -   -   -   2
11-12    9   2450  272  613 LX/PA1TK/P      -   1   -   -   -   -   4   4
12-13   12   3573  297  566 DK2MN           1   2   4   1   1   -   1   2
13-14    7   3260  465  690 PA6C            -   -   1   -   -   -   4   2
-------------------------------------------------------------------------
Celkem 437 102193  234  771 IK0DDP/6       50  40  95  51  24  13  79  85

TOP 10
--------------------------------
 1. IK0DDP/6     JN63KC   771 km
 2. YT7G         JN94XC   763 km
 3. YU1JB        KN04GT   722 km
 4. YT1WV        JN94PI   713 km
 5. ON4PS/P      JO20KQ   696 km
 6. PA6C         JO33DJ   690 km
 7. YO2KBK/P     KN06UG   665 km
 8. PI4GN        JO33II   664 km
 9. F6KIM        JN38BO   634 km
10. SK7JM        JO65TM   624 km

mapa
hodnocení